CIS-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica : [1259] Página principal da coleção Visualizar estatísticas

Percorrer
Active um alerta nesta coleção para receber notificações por correio electrónico de novos registos ‌‌RSS Feed ‌‌‌‌RSS Feed ‌‌‌‌‌‌‌‌RSS Feed
Registos da Coleção (Ordenados por Data de depósito em ordem descendente): 1-20 de um total de 1259
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2026Why do people become a foster parent? Insights from a national studyMagalhães, E.; Carvalho, H.; Matoso, M.; Pinto, V. S.; Costa, P.; Ferreira, S.; Baptista, J.; Anjos, C.; Graça, J.ArtigoAcesso Aberto
2025Perceptions about family foster care and intention of becoming a foster family: A short reportAlves, S.; Camilo, C.; Pereira, L.; Correia, M.; Araújo, K.; Ornelas, S.; Justo, M.; Grangeia, H.; Negrão, M.; Baptista, J.ArtigoAcesso Aberto
2025Maltreatment and mental health of adolescents in residential care: The moderating role of peer attachmentSilva, B.; Magalhães, E.; Pinheiro, M.; Baptista, J.; Ferreira, M.ArtigoAcesso Embargado
2025Theory-driven factors related to the decision to become a foster caregiver among Portuguese adultsFerreira, S.; Magalhães, E.; Graça, J.ArtigoAcesso Embargado
2026Comparing personal and general beliefs in a just world and in an unjust world in relation to well-beingCorreia, I.; García-Sánchez, E.ArtigoAcesso Aberto
2025Unpacking online hate speech in Portuguese social media: A social-psychological and linguistic-discursive approachGuerra, R.; Carvalho, P.; Marques, C.; Carmona, M.; Sarroeira, R.; Batista, F.; Ribeiro, R.; Fonseca, A.; Moro, S.; Silva, C.ArtigoAcesso Aberto
2025Humiliation in context: Interactional, emotional, and self-related processesVorster, A.; Dumont, K. B.; Waldzus, S.ArtigoAcesso Aberto
2025Do musicians have better short-term memory than nonmusicians? A multilab studyGrassi, M.; Talamini, F.; Altoè, G.; Brattico, E.; Caclin, A.; Carretti, B.; Drai-Zerbib, V.; Ferreri, L.; Gambarota, F.; Grahn, J.; Fovino, L. G. N.; Samson, S.; Schellenberg, E. G.; Serres, N. R.; Slevc, L. R.; Souffiane, R.-N.; Strauch, F. J.; Strauss, H.; Tantengco, N.; Tervaniemi, M.; Thompson, R.; Timmers, R.; Toiviainen, P.; Trainor, L. J.; Tuske, C.; Villanueva, J.; von Bastian, C. C.; Whiteford, K. L.; Wood, E. A.; Worschech, F.; Zappa, A.; Roccato, M.; Rodriguez-Fornells, A.; Swaminathan, S.; Tillmann, B.; Vuust, P.; Wilbiks, J.; Zentner, M.; Aguilar, K.; Aryanto, C. B.; Leite, F. C. A.; Baldé, A. M.; Başkent, D.; Bishop, L.; Kalsi, G.; Bouwer, F. L.; Calcus, A.; Carraturo, G.; Cepero-Escribano, V.; Čerič, A.; Criscuolo, A.; Dairain, L.; Dalla Bella, S.; Daniel, O.; Danielsen, A.; de Parcevaux, A.-I.; Dellacherie, D.; Endestad, T.; Fialho, J. L. d. B.; Fitzpatrick, C.; Fiveash, A.; Fortier, J.; Fram, N. R.; Fullone, E.; Gloggengießer, S.; Gonzalez Sanchez, L.; Gordon, R. L.; Groussard, M.; Habibi, A.; Hansen, H. M. U.; Harding, E. E.; Hawkins, K.; Herff, S. A.; Holma, V. P.; Jakubowski, K.; Jol, M. G.; Kalsi, A.; Kandro, V.; Kelo, R.; Kotz, S. A.; Ladegam, G. S.; Laeng, B.; Lee, A.; Lense, M.; Lima, C. F.; Limmer, S. P.; Liu, C. K.; Martín Sánchez, P. d. C.; McEntyre, L.; Michael, J. P.; Mirman, D.; Müllensiefen, D.; Najafi, N.; Nokkala, J.; Nzonlang, N.; Oliveira, M. G. M.; Overy, K.; Oxenham, A. J.; Passarotto, E.; Plasse, M.-E.; Platel, H.; Poissonnier, A.; Rajappa, N.; Ritchie, M.; Menezes, I. R. R.; Román-Caballero, R.; Roncaglia, P.; Sa’adullah, F. Y.; Saarikallio, S.; Sammler, D.ArtigoAcesso Aberto
2026Employing women's rights as a racist weapon: The case of Giorgia Meloni in Italy's radical rightLasio, D.; Girei, E.; Oliveira, J. M. de.; Piras, L.; Serri, F.ArtigoAcesso Aberto
2025Journalism and euthanasia: A scoping review of the literatureCosta, B. F.; Azevedo, J.; Bernardes, S. F.; Garcia-Blanco, I.ArtigoAcesso Aberto
2025University students’ condom use during the COVID-19 pandemic: Cross-cultural differences and what predict themDacosta, L.; Morandini, J. S.; Pinkus, R. T.; De Caluwé, E.; Chan, L. S.; Lo, O.; Thongnopakun, S.; Visanuyothin, S.; Harasymchuk, C.; Joel, S.; Dale, V.; Rodrigues, D. L.; Takács, J.; Sipos, A.; Lamarche, V. M.; Čepukienė, V.; Bernarte, R.; Jakšić, I. M.; Bodroža, B.; Mai, H. H.; Hong, T. T.; Akello, G.; Hromatko, I.; Ganesan, A.; Harton, H. C.; McCoy, A.; Zhang, J.; Murray, D.; Moran, J.; Ramón Barrada, J.; Castro, Á.; Navarro-Roldan, C.; Su, K.-P.; Chang, J.; Ruby, M. B.; Ziadlou, D.; Nakamine, S.; Watanabe, Y.; Gyanmudra; Lee, A.; Chia, R.-J.; Dar-Nimrod, I.ArtigoAcesso Aberto
2025Sugar: The master of disguiseGuedes, D.; Prada, M.ArtigoAcesso Aberto
2025(In)certezas em torno da vacinação infantil em Portugal: A perspetiva dos cidadãosHilário, A. P.; Mendonça, J.; Augusto, F. R.; Morais, R.ArtigoAcesso Aberto
2025The role of peer observation and peer feedback in the promotion of self-regulated learning: An integrative reviewSantos, A. C.; Torres, A. C.; Nobre, A.; Mouraz, A.RecensãoAcesso Embargado
2025Everyday norms have become more permissive over time and vary across culturesEriksson, K.; Strimling, P.; Vartanova, I.; Simpson, B.; Persson, M.; Abdi, K. A.; Ad, N.; Aldashev, A.; Ali, H. M.; Alì, M.; Aliyev, K.; Choi, H.-S.; Contreras-Ibáñez, C. C.; Čorkalo, D.; Cruz-Torres, C. E.; Czakó, A.; de Zoysa, P.; Demetrovics, Z.; Dinić, B. M.; Drače, S.; El-Haddad, R. W.; Lobos Rivera, M. E.; Engelmann, J. B.; Escudero Pérez, I.; Euh, H.; Fang, X.; Frank, C.; Freidin, E.; Fülöp, M.; Gamsakhurdia, V.; García Jiménez, M. A.; Gardarsdottir, R. B.; López-López, W.; Gavreliuc, A.; Gill, C. M. H. D.; Gjoneska, B.; Glöckner, A.; Graf, S.; Grigoryan, A.; Growiec, K.; Haas, B. W.; Haddock, G.; Hadjisolomou, S. P.; Maloku, E.; Hadžiahmetović, N.; Ali, M. H. H. M.; Hakoköngäs, E.; Halama, P.; Hapunda, G.; Hartanto, A.; Hazrati, M.; Herbas-Torrico, B. C.; Holka, S.; Hřebíčková, M.; Mandal, M.; Hunter, J. A.; Ibikounle, M.; Iliško, D.; Jónsdóttir, H. L. H.; Kaminskiene, Z.; Kapoor, H.; Kapović, I.; Karim, G.; Kawakami, K.; Khachatryan, N.; Manhique, B. A.; Kirschner, J. B.; Kiruja, J.; Kiyonari, T.; Kohút, M.; Kousar, S.; Krasniqi, B.; Lado, L.; Landa-Blanco, M.; Landon, B.; Lep, Ž.; Mbende, N. M.; Leslie, L. M.; Li, Y.; Liik, K.; Lin, M.-J.; Medhioub, I.; Teixeira, M. L. M.; Merchán Tamayo, J. P.; Mohammed, L. L.; Alrefaee, Y. M. H. A.; Moore, S. N.; Moraligil, B.; Muradzada, N.; Nanda, H.; Nastina, E.; Nejat, P.; Nettle, D.; Nipassa, O. J. A.; Noe-Grijalva, M.; Ntampaka, P.; Alvarado Ortiz, A. E.; Ntone, R.; Nussinson, R.; Oljača, M.; Onyedire, N. G.; Onyishi, I. E.; Panagiotopoulou, P.; Pañellas Alvarez, D.; Parvez, Md. S.; Pasin, G. L.; Pedović, I.; Andersson, P. A.; Pérez de León, P.; Perez-Floriano, L. R.; Pop-Jordanova, N.; Portillo, J. R.; Potang, A.; Quesada-Román, A.; Raver, J. L.; Rodrigues, R. B.; Rodríguez-Romero, J. D.; Romanò, S.; Andrighetto, G.; Ross, R. M.; Rosun, N.; Sadiković, S.; San Martin, A.; Smederevac, S.; Smith, S. J.; Soboleva, N.; Sonessa, D. E.; Stanley, S. K.; Stoyanova, K.; Arikan, G.; Stoyanov, D.; Takemura, K.; Thøgersen, J.; Tiliouine, H.; Tung, H.; Ulambayar, T.; Uzdavinyte, E. M.; Waechter, R.; Wang, Y.-T.; Wu, J.; Aruta, J. J. B. R.; Yambio, B. M.; Yankson, E.; Yeh, K.-H.; Van Lange, P. A. M.; Ayikwa, C. L.; Baños-Chaparro, J.; Barrera, D.; Barsyte, J.; Batkeyev, B.; Batool, A.; Berezina, E.; Bimina, S. N.; Björnstjerna, M.; Blumen, S.; Boski, P.; Boštjančič, E.; Boum, Y.; Briguglio, M.; Bruno, K.; Huyen, B. T. T.; Caycho-Rodríguez, T.; Chen, Y.; Chiweshe, M. K.ArticleOpen Access
2025Unveiling the complexity of Italian NEET status through Latent Class Analysis: Examining NEET profiles and their engagement with Public Employment Services (PES)Ellena, A. M.; Rocca, A.; Mazzocchi, P.; Zambelli, M.; Marzana, D.; Pizzolante, F.; Simões, F.; De Luca, G.; Marta, E.ArticleOpen Access
2025Spiky anger, round peace: examining valence, arousal, and linguistic associations in emotion-eliciting conceptsHorchak, O. V.; Garrido, M. V.ArticleEmbargoed Access
2025Gender Inclusive Rape Myth Acceptance: Evidence of validity and reliability in a Portuguese community sampleChim, I.; Brazão, N.; Camilo, C.; Magalhães, E.ArticleOpen Access
2025Does school climate affect students’ social and emotional skills? The importance of relationshipsCastro, C.; Barata, M. C.; Alexandre, J.ArticleOpen Access
2025Making sense of absent-yet-present others: Representing the liminal vegetative state beyond life and deathZulato, E.; Castro, P.; Quagliarella, C. S.; Montali, L.ArticleOpen Access
Collection's Items (Sorted by Data de depósito in descendente order): 1 to 20 of 1259