Mostrar resultados 28-47 de 406.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2022 | Board members’ educational background and financial performance: Evidence from Eurozone banks | Pereira, M.; Filipe, J. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Brief references about teacher training in Portugal: The importance of school associations training centers – CFAE and the collaborative experience between Brazil and Portugal in continuous training through the digital teaching on network course | Lira, L. A. R.; Moreira, J. A.; Serra, I. M. R.; Henriques, S. | Artigo | Acesso Aberto |
2019 | Building a framework based on european quality standards for prevention and e-learning to evaluate online training courses in prevention | Henriques, S.; Broughton, N.; Teixeira, A.; Burkhart, G.; Miovský, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Burnout and dropout intention in medical students: The protective role of academic engagement | Alves, S. A.; Sinval, J.; Neto, L. L.; Marôco, J.; Ferreira, A. G.; Oliveira, P. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Can engagement and performance be improved through online training on emotional intelligence? A quasi-experimental study | Junça Silva, A.; Almeida, N. | Artigo | Acesso Aberto |
26-Jul-2022 | Capturing the value of Demola at Instituto Politécnico de Setúbal: Promoting youth employability through problem-based learning | Guerra, Maria Zita Gonçalves da Costa Marques | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2016 | Career interests of students in psychology specialties degrees: psychometric evidence and correlations with the RIASEC dimensions | Ferreira, A.; Rodrigues, R. I.; Ferreira, P. C. | Artigo | Acesso Embargado |
20-Jan-2022 | Causas e consequências das retenções escolares em alunos que a(s) viveram | Flambó, Carolina Nunes | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2016 | A certeza da incerteza: Percursos e projetos de jovens marcados pelo insucesso e abandono escolares | Correia, Cláudia Sofia de Sousa | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2022 | Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschools | Aguiar, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Embargado |
2019 | Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic review | Correia, N.; Camilo, C.; Aguiar, C.; Amaro, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Children’s participation in early childhood education: A theoretical overview | Correia, N.; Aguiar, C.; Amaro, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Children’s right to participate in early childhood care and education settings and relative innovatory supportive digital tools for ECCE professionals’ development | Stavropoulos, E.; Karachristos, C.; Petrogiannis, K.; Aguiar, C.; Correia, N.; Wysłowska, O.; Taelman, H.; Penderi, E. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2022 | Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and care | Correia, N.; Aguiar, C.; Taelman, H.; Boderé, A.; Petrogiannis, K.; Penderi, E.; Karachristos, C.; Stavropoulos, E.; Wyslowska, O.; Markowska-Manista, U.; Mesquita, C.; Ribeiro, L.; Barros, S.; Araújo, S.; Pessanha, M.; Guimarães, C.; Coelho, V.; Correia, I.; Magalhães, E.; Figueiredo, V.; Almeida, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2017 | Choosing classrooms: a structured interview on children's right to participate | Correia, N.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
13-Dez-2023 | A cidadania de literacia de adultos imigrantes e refugiados: Um mapeamento dos projetos de educação não-formal para a aquisição de literacia na Área Metropolitana de Lisboa | Cover, Catherine | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2021 | Ciência da prevenção e qualificação para a intervenção | Henriques, S. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2020 | Ciganos portugueses: escola e mudança social | Mendes, M. M.; Magano, O.; Costa, A. R. | Artigo | Acesso Aberto |
2019 | Classifying divided cities: the need for geopolitical perspective? | Zorko, M.; Novak, N. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Classroom composition and quality in early childhood education: a systematic review | Aguiar, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |