Percorrer por Domínios Científicos e Tecnológicos (FOS) Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 28-47 de 406. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2022Board members’ educational background and financial performance: Evidence from Eurozone banksPereira, M.; Filipe, J.ArtigoAcesso Aberto
2022Brief references about teacher training in Portugal: The importance of school associations training centers – CFAE and the collaborative experience between Brazil and Portugal in continuous training through the digital teaching on network courseLira, L. A. R.; Moreira, J. A.; Serra, I. M. R.; Henriques, S.ArtigoAcesso Aberto
2019Building a framework based on european quality standards for prevention and e-learning to evaluate online training courses in preventionHenriques, S.; Broughton, N.; Teixeira, A.; Burkhart, G.; Miovský, M.ArtigoAcesso Aberto
2022Burnout and dropout intention in medical students: The protective role of academic engagementAlves, S. A.; Sinval, J.; Neto, L. L.; Marôco, J.; Ferreira, A. G.; Oliveira, P.ArtigoAcesso Aberto
2023Can engagement and performance be improved through online training on emotional intelligence? A quasi-experimental studyJunça Silva, A.; Almeida, N.ArtigoAcesso Aberto
26-Jul-2022Capturing the value of Demola at Instituto Politécnico de Setúbal: Promoting youth employability through problem-based learningGuerra, Maria Zita Gonçalves da Costa MarquesDissertação de MestradoAcesso Aberto
2016Career interests of students in psychology specialties degrees: psychometric evidence and correlations with the RIASEC dimensionsFerreira, A.; Rodrigues, R. I.; Ferreira, P. C.ArtigoAcesso Embargado
20-Jan-2022Causas e consequências das retenções escolares em alunos que a(s) viveramFlambó, Carolina NunesDissertação de MestradoAcesso Aberto
2016A certeza da incerteza: Percursos e projetos de jovens marcados pelo insucesso e abandono escolaresCorreia, Cláudia Sofia de SousaDissertação de MestradoAcesso Aberto
2022Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschoolsAguiar, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Embargado
2019Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic reviewCorreia, N.; Camilo, C.; Aguiar, C.; Amaro, F.ArtigoAcesso Aberto
2023Children’s participation in early childhood education: A theoretical overviewCorreia, N.; Aguiar, C.; Amaro, F.ArtigoAcesso Aberto
2021Children’s right to participate in early childhood care and education settings and relative innovatory supportive digital tools for ECCE professionals’ developmentStavropoulos, E.; Karachristos, C.; Petrogiannis, K.; Aguiar, C.; Correia, N.; Wysłowska, O.; Taelman, H.; Penderi, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2022Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and careCorreia, N.; Aguiar, C.; Taelman, H.; Boderé, A.; Petrogiannis, K.; Penderi, E.; Karachristos, C.; Stavropoulos, E.; Wyslowska, O.; Markowska-Manista, U.; Mesquita, C.; Ribeiro, L.; Barros, S.; Araújo, S.; Pessanha, M.; Guimarães, C.; Coelho, V.; Correia, I.; Magalhães, E.; Figueiredo, V.; Almeida, F.ArtigoAcesso Aberto
2017Choosing classrooms: a structured interview on children's right to participateCorreia, N.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
13-Dez-2023A cidadania de literacia de adultos imigrantes e refugiados: Um mapeamento dos projetos de educação não-formal para a aquisição de literacia na Área Metropolitana de LisboaCover, CatherineDissertação de MestradoAcesso Aberto
2021Ciência da prevenção e qualificação para a intervençãoHenriques, S.Parte de LivroAcesso Aberto
2020Ciganos portugueses: escola e mudança socialMendes, M. M.; Magano, O.; Costa, A. R.ArtigoAcesso Aberto
2019Classifying divided cities: the need for geopolitical perspective?Zorko, M.; Novak, N.ArtigoAcesso Aberto
2020Classroom composition and quality in early childhood education: a systematic reviewAguiar, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto