Mostrar resultados 1-20 de 25.
próximo >
| Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
| 2015 | Abandono escolar no ensino superior: estudo de caso do instituto superior politécnico metropolitano de Angola | Ditutala, Dulce Maria Paulo Alfredo | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
| 2012 | A accountability nas instituições do ensino superior público em Portugal | Alves, Airtton Robison Fernandes | Dissertação de Mestrado | Acesso Restrito |
| 2023 | Assessing the impact of universities’ entrepreneurial activity on regional competitiveness | Brás, G.; Preto, M. T.; Daniel, A. D.; Teixeira, A. A. C. | Artigo | Acesso Aberto |
| 25-Nov-2019 | Contextualização da sustentabilidade em instituições de ensino superior brasileiras | Castro, Aline Randala da Costa | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
| 20-Dez-2018 | Os desafios da autonomia e gestão universitária: dez anos do regime jurídico das instituições de ensino superior | Rodrigues, João Emanuel C. Rebelo Costa | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
| 22-Dez-2020 | Os determinantes da opinião modificada em auditoria no setor público: o caso do ensino superior universitário público em Portugal | Santos, Sérgio Ferreira | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
| 2022 | Erasmus and international credit mobility in a contribution to the sustainable development goals associated with quality education and reducing inequalities | Saraiva, M.; Nogueiro, T.; Jorge, F.; Chaleta, E. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Gender differences in board members’ perceptions of governance: A study of four European HE systems | Mikkonen, M.; Andrade, L. A. de.; Pekkola, E.; Antonowicz, D.; Carvalho, T.; Geschwind, L.; Jaworska, M.; Keczer, G.; Kováts, G.; Lundborg, S.; Videira, P. | Artigo | Acesso Aberto |
| 4-Jan-2022 | Gestão do conhecimento: Um estudo empírico sobre uma instituição de ensino superior Portuguesa | Duro, Patrícia Maria Silva | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
| 2023 | How intentional are the employability strategies of higher education institutions? | Sgobbi, Francesca | Working Paper | Acesso Aberto |
| 2025 | In search for employability strategy: Emergent approaches by higher education institutions | Sgobbi, F. | Artigo | Acesso Embargado |
| 21-Set-2022 | International students experiencing super-mobility in Scotland, Malta, Sweden, and Portugal through the TourDC programme | Michel dit Ferrer, Alice | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
| 2023 | Portuguese SMEs: Strategies for collaborative R&D and participation in the framework programme | Abreu, R.; Antunes, J.; Escada, M.; Pádua, M.; Patrício, M. T. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
| 11-Mar-2022 | Predictors and outcomes of team learning in higher education institutions | Elbawab, Roba Rabie Khalil Ibrahim | Tese de Doutoramento | Acesso Aberto |
| 15-Dez-2017 | Promotion of sustainability in higher education institutions: ISCTE-IUL | Nóbrega, Lia Barbieri da | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
| 2023 | R&D cooperation and innovation networks: Lessons from SME participation in H2020 | Abreu, R.; Antunes, J.; Escada, M.; Pádua, M.; Patrício, M. T. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
| 2022 | A self-assessment tool for social responsibility in higher education. Reporting on a national policy development process in Portugal | Fonseca, S.; Fernandes, J. L. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2022 | The Sustainable Development Goal 4 and the Impact Ranking: Quality education in Portuguese higher education institutions | Nogueiro, T.; Saraiva, M.; Jorge, F. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2012 | The dynamics of firm creation fuelled by higher education institutions within innovation networks | Simões, J.; Silva, M. J.; Trigo, V. M.; Moreira, J. | Artigo | Acesso Embargado |
| 2021 | Total quality management and social responsibility an approach through their synergies in higher education institutions | Nogueiro, Teresa; Saraiva, M.; Jorge, F. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |