Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/31585
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Raouf, A. R.
Ramkissoon, H.
Hollebeek, L.
Editor: Raouf Ahmad Rather
Haywantee Ramkissoon
Data: 2023
Título próprio: Customer engagement in tourism and hospitality research
Título e volume do livro: Handbook of customer engagement in tourism marketing
Paginação: 1 - 24
Referência bibliográfica: Loureiro, S. M. C., Raouf, A. R., Ramkissoon, H., & Hollebeek, L. (2023). Customer engagement in tourism and hospitality research. In R. A. Rather, & H. Ramkissoon (Eds.). Handbook of customer engagement in tourism marketing (pp. 1-21). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781802203943.00010
ISBN: 978 1 80220 393 6
DOI (Digital Object Identifier): 10.4337/9781802203943.00010
Palavras-chave: Antecedents and consequences
Customer engagement
Measurements and operationalizations of CE
Mediators and moderators
Methodological CE-based developments
Theoretical foundation
Resumo: Customer engagement (CE), defined as a customer's resource investment in his/her brand or firm interactions, has evolved into an important tourism and hospitality marketing metric in the last decade. However, despite existing insight in this area, dynamic CE remains in flux, requiring further investigation. In this chapter, we discuss CE's key theoretical foundation/underpinnings, perspectives, operationalization(s)/measurement, antecedents, consequences, mediators, moderators, approaches and methods, thus offering a foundation upon which the remainder of this book is built.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CLI - Capítulos de livros internacionais

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