Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/31393
Autoria: Parreira, A.
Pestana, H.
Brandão, M.
Moutinho, L.
Data: 2023
Título próprio: Students’ adaptive behaviors to Covid-19 impacts: A multidimensional analysis
Título da revista: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
Volume: 31
Número: 120
Referência bibliográfica: Parreira, A., Pestana, H., Brandão, M., & Moutinho, L. (2023). Students’ adaptive behaviors to Covid-19 impacts: A multidimensional analysis. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, 31(120), Article e0233943. https://doi.org/10.1590/S0104-40362023003103943
ISSN: 0104-4036
DOI (Digital Object Identifier): 10.1590/S0104-40362023003103943
Palavras-chave: Higher education
Students’ motivation
Online learning
Covid-19
Resumo: This investigation had three objectives: (i) to evaluate the impact of the Covid-19 pandemic on the emotional state and behavior of Higher Education students; (ii) to clarify the condition of students at the beginning of the pandemic; and (iii) to understand how they assess the impact and engage in adaptive behaviors. The sample involved 804 students in Brazil and Portugal. The results corroborate the hypotheses: the impact of the pandemic forced the emergence of energy dissipative structures; and student behavior stems not only from the negative emotional impact of Covid-19, but also from internal and external positive motivational factors. Online classes indicate three groups of students: enthusiasts, positive thinkers, and skeptics, with statistical differences between countries, gender, and professional status. The implementation of hybrid teaching should be considered to enhance student learning.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:DMQGE-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro TamanhoFormato 
article_89370.pdf678,03 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.