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dc.contributor.advisorCavalinhos, Sílvia-
dc.contributor.authorCosta, Joana Isabel-
dc.date.accessioned2023-06-21T10:02:48Z-
dc.date.issued2023-06-16-
dc.date.submitted2023-04-30-
dc.identifier.citationCosta, J. I. (2023). “O Baeta”: A new customer experience regarding edible magic [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28797por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/28797-
dc.description.abstractThe objective of the following project is to create a business plan for a brunch restaurant focused on edible magic. As a business plan, it is expected to prove the financial viability of the business and justify if the investment would be wise and would be successful. The gap “O Baeta” is filling is the lack of innovative brunch alternatives and entertainment options regarding food. The analysis of the market context was based on the restaurant industry actual context that indicates it is a growing industry representing 8.1% of Portuguese annual expenses and 34.34% of the tourism industry GVA. The data gathered was used to perform a PESTEL and a Porter’s Five Forces analysis and to identify the critical success factors. The internal analysis consists in the 7’s of Mckinsey framework. The external and internal analysis, as well as the competitive analysis, was the foundation to define the segmentation, targeting and positioning of the restaurant, and the Canva business model, that define the strategic vision and the consequent implementation plans. The primary data chosen to support the project was two focus groups and their main purpose was to understand the target segment expectations and adjust the marketing plan to meet them. Several ratios were studied based on the forecasted balance sheet and cash-flow statements. The results showed positive cash-flows, with a predicted turnover on year one of 174,863.90€ reaching 326,910.01€ on year five. The yearly break-even is reached in day 234 (august) and the bank loan will be fully paid at the end of year four. The projected GOP is 24.27% yearly that is 7.17% above 2021 average GOP in the restaurant industry.por
dc.description.abstractO objetivo do projeto é a criação de um plano de negócio para um restaurante de brunch com foco na magia comestível. Enquanto plano de negócio, é esperado que se prove a viabilidade financeira do negócio e justificar que seriam um bom investimento. A lacuna que “O Baeta” viria preencher seria a falta de opções inovadoras de brunch e alternativas de entretenimento relacionadas com comida. A análise do mercado foi baseada no contexto atual da indústria na restauração que indica que a mesma é uma indústria em crescimento que representa 8.1% das despesas anuais dos portugueses e 34.34% do volume de negócios do turismo. Os dados recolhidos foram utilizados para realizar uma análise PESTEL e uma análise das Cinco Forças de Porter’s e para identificar os fatores críticos de sucesso. A análise interna consiste na estrutura de 7’s de Mckinsey. A análise externa e interna, tal como a análise competitiva, foram a base para definir a segmentação, o mercado-alvo, o posicionamento e o modelo de negócio Canva, que permitiram definir a visão estratégica e os consequentes planos de implementação. Os dados primários recolhidos foram dois debates em grupo e o propósito dos mesmos era compreender as expectativas do mercado-alvo e ajustar o plano de marketing para corresponder às mesmas. Diversos rácios foram estudados baseados no balanço e cash-flow previstos. Os resultados demonstraram cash-flows positivos, com um volume de negócios previsto para o ano um de 174,863.90€ atingindo 326,910.01€ no ano cinco. O ponto morto anual é atingindo no dia 234 (agosto) e o empréstimo bancário pago na totalidade no fim do ano quatro. O lucro líquido previsto é de 24.27% anual, estando 7.17% acima da média de lucro líquido na indústria da restauração do ano de 2021.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectRestaurant managementpor
dc.subjectInovação -- Innovationpor
dc.subjectMagicpor
dc.subjectEmpreendedorismo -- Entrepreneurshippor
dc.subjectCustomer experiencepor
dc.subjectFidelização de clientes -- Customer loyaltypor
dc.subjectGestãopor
dc.subjectIndústria da restauraçãopor
dc.subjectMagiapor
dc.subjectExperiência do clientepor
dc.title“O Baeta”: A new customer experience regarding edible magicpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203321243por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Hotelaria e Turismopor
dc.date.embargo2024-06-15-
dc.subject.jelL83por
dc.subject.jelL26por
dc.subject.jel1L Industrial organizationpor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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