Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/252
Autoria: Rodrigues, Tiago
Pires, Rui
Dias, José Miguel Salles
Data: 2005
Título próprio: D4MD – Deformation system for a vehicle simulation game
Palavras-chave: Deformable Objects
Physically-based Simulation
Collision Detection and Response
FFD Geometric Deformation
Dynamics
Game development
Resumo: This paper presents a hybrid geometrical-physical, plastic deformation technique applicable for solids, in the context of a car simulation game. This technique doesn’t aim to be mechanically correct but to produce visual appealing and realistic-looking results.
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
d4md Dias short V1.0.pdf76,37 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.