Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/22643
Autoria: Santos, T.
Louçã, J.
Coelho, H.
Data: 2019
Título próprio: Measuring agenda-setting effects on Twitter during the 2016 UK EU referendum
Paginação: 165 - 170
Título do evento: IEEE 4th World Conference on Complex Systems (WCCS)
ISBN: 978-1-7281-1232-9
DOI (Digital Object Identifier): 10.1109/ICoCS.2019.8930779
Palavras-chave: Agenda-setting
Brexit
Twitter
Public opinion
Topic modeling
Resumo: This paper investigates first-level agenda-setting effects on Twitter during UK's EU referendum campaign. Using topic-modeling techniques, we investigate the dynamics of the interaction between users and the media content, and how the media outlets relate to each other. Results show that traditional media outlets dominated the debate, but alternative media played an important part. The media outlets that supported “Leave” stood closer to users' opinion who contributed to polarize the media's message, with pro-Leave side successfully framing some media's message in his own terms.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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