Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/22062
Autoria: Alturas, B.
Santos, M-C.
Data: 2009
Título próprio: Direct selling: consumer profile, clusters and satisfaction
Volume: 23
Paginação: 47 - 68
ISSN: 1867-8785
DOI (Digital Object Identifier): 10.1007/978-3-8349-8203-2_3
Palavras-chave: Direct selling
Non-store retailing
Customer buying behaviour
Customer satisfaction
Cluster segmentation
Resumo: This study examines the determinants of customer choice of direct selling and satisfaction of the consumer. We obtained survey data for 378 Portuguese consumers and carried out a hierarchical cluster and a logit analysis to assess the buyers’ profile, choice criteria and satisfaction. We found that the profile pattern influences the level of direct selling preference and satisfaction. The results led to identification of three specific clusters and confirmed the importance of the buyer’s experience with this way of shopping. The interactive nature of direct selling renders the customer highly permeable to the salesperson’s influence. These findings contribute to a better understanding and prediction of post-consumption behaviour.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CLI - Capítulos de livros internacionais
ISTAR-CLI - Capítulos de livros internacionais

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