Pesquisar


Filtros correntes:
Iniciar uma nova pesquisa
Adicionar filtros:

Utilizar filtros para refinar o resultado da pesquisa.


Resultados 31-40 de 576.
Registos:
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2020Higher trait mindfulness is associated with empathy but not with emotion recognition abilitiesVilaverde, R. F.; Correia, A. I.; Lima, C. F.ArtigoAcesso Aberto
2020Relations between preschooler social competence and coping tactics during resource‐based conflictsNichols, O.; Vaughn, B. E.; Coppola, G.; Shin, N.; Monteiro, L.; Krzysik, L.ArtigoAcesso Embargado
2020Early father-child and mother-child attachment relationships: contributions to preschoolers’ social competenceFernandes, C.; Monteiro, L.; Santos, A. J.; Fernandes, M.; Antunes, M.; Vaughn, B. E.; Veríssimo, M.ArtigoAcesso Aberto
2021Little “We’s”: how common identities improve behavior differently for ethnic majority and minority childrenGuerra, R.; Waldzus, S.; Lopes, D.; Popa-Roch, M.; Lloret, B.; Gaertner, S. L.ArtigoAcesso Aberto
2020A casa dos avós: o papel do contacto com os avós nas percepções idadistas de crianças no ensino básicoRibeiro, M; Reis, T; Marques, S.; Mendonça, J.; Rodrigues, R. B.; Gerardo, F.ArtigoAcesso Aberto
2022Assessing caregivers’ adherence to child primary care recommendations: Development and validation of a scaleMourão, S.; Bernardes, S. F.; Carvalho, H.ArtigoAcesso Aberto
2021Associations between vocal emotion recognition and socio-emotional adjustment in childrenNeves, L.; Martins, M.; Correia, A. I.; Castro, S. L.; Lima, C. F.ArtigoAcesso Aberto
2020Is complex visual information implicated during language comprehension? The case of cast shadowsHorchak, O. V.; Garrido, M. V.ArtigoAcesso Aberto
2021Soft skills and psychological well-being: A study on Italian urban and rural NEETsElena, M. A.; Marta, E.; Simões, F.; Fernandes-Jesus, M.; Petrescu, C.ArtigoAcesso Aberto
2021An analysis of social relationships quality associations with hope among young Italians: The tole of NEET statusSimões, F.; Marta, E.; Marta, E.; Marzana, D.; Alfieri, S.; Pozzi, M.ArtigoAcesso Aberto