Pesquisar


Filtros correntes:
Iniciar uma nova pesquisa
Adicionar filtros:

Utilizar filtros para refinar o resultado da pesquisa.


Resultados 31-40 de 49.
Registos:
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2012Early childhood intervention in Portugal: an overview based on the developmental systems modelPinto, A. I.; Grande, C.; Aguiar, C.; de Almeida, I. C.; Felgueiras, I.; Pimentel, J.; Serrano, A. M.; Carvalho, L.; Brandão, M. T.; Boavida, T.; Santos, P.; Lopes-dos-Santos, P.ArtigoAcesso Aberto
2017Escala de Avaliação das Estratégias Sociais: um estudo de validação com crianças em idade pré-escolarFialho, M.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
1-Jan-2014Preschool teachers’ ideas about practices to promote peer relations: Using Q methodology to determine viewpointsGamelas, A.; Aguiar, C.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2022Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschoolsAguiar, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Embargado
2023Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and PortugalObrovská, J.; Aguiar, C.; Silva, C.; Petrogiannis, K.ArtigoAcesso Aberto
2021Inclusão e participação social em educação de infânciaAguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Daniel, J.; Fialho, A.; Gamelas, A,; Aguiar, A.; Ferreira, M.; Peceguina, I.; Santos, A. J.; Pimentel, J.Parte de LivroAcesso Aberto
2021Literacia emergente no jardim de InfânciaAguiar, C.; Mata, L.Parte de LivroAcesso Aberto
2023Parental perspectives on ECEC settings that foster child well-being: A comparison across nine European countriesvan Trijp, C. P. J.; Broekhuizen, M.; Moser, T.; Barata, C.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2022Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and careCorreia, N.; Aguiar, C.; Taelman, H.; Boderé, A.; Petrogiannis, K.; Penderi, E.; Karachristos, C.; Stavropoulos, E.; Wyslowska, O.; Markowska-Manista, U.; Mesquita, C.; Ribeiro, L.; Barros, S.; Araújo, S.; Pessanha, M.; Guimarães, C.; Coelho, V.; Correia, I.; Magalhães, E.; Figueiredo, V.; Almeida, F.ArtigoAcesso Aberto
2023Predictors of secondary education completion across Portuguese municipalities: Evidence from the 2009-2018 periodGarcia, D.; Simões, F.; Bettencourt, L.; Aguiar, C.; Ferreira, I. A.; Mendonça, J.; Moleiro, C.; Rocca, A.; Lendzhova, V.ArtigoAcesso Aberto