Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/12188
Autoria: Correia, Anacleto Cortez e
Brito e Abreu, Fernando
Data: 2010
Título próprio: Model-Driven Service Level Management
Volume: 6155
Número: 
Paginação: 85-88
ISSN: 10.1007/978-3-642-13986-4_10
ISBN: 978-3-642-13985-7
Palavras-chave: IT Service Management
ITIL
SLA
MDA
DSL
NFR
BPMN
Resumo: Service-level agreements (SLA) definition and monitoring are open issues within the IT Service Management (ITSM) domain. Our main goals are to propose a model-based approach to IT services SLA specification and compliance verification. The specification will be accomplished by proposing a SLA language - a domain specific language for defining quality attributes as non functional requirements (NFRs) in the context of ITSM. This will allow that SLA monitoring and compliance validation at a level of abstraction that is understood by the stakeholders involved in the service specification.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:CTI-CLI - Capítulos de livros internacionais

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