Mostrar resultados 371-390 de 406.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2023 | Tackling regional skill shortages: From single employer strategies to local partnerships | Suleman, F.; Videira, P.; Araújo, E. R. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Teacher and peer reports on preschoolers’ sociometric popularity | Peceguina, I.; Silva, I.; Correia, N.; Fialho, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Teacher attunement to preschool children’s peer preferences: Associations with child and classroom-level variables | Peceguina, I.; Daniel, J. R.; Correia, N.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Teachers’ ideas about children’s participation within Portuguese early childhood education settings | Correia, N.; Carvalho, H.; Durães, J.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Teachers’ practices mediate the association between teachers’ ideas and children’s perceived participation in early childhood education | Correia, N.; Carvalho, H.; Fialho, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Teachers’ views on 'food' animals for sustainability education: An exploratory study | Fonseca, R. P.; Vizachri, T. | Artigo | Acesso Embargado |
2023 | Teaching open and reproducible scholarship: A critical review of the evidence base for current pedagogical methods and their outcomes | Pownall, M.; Azevedo, F.; König, L M.; Slack, H. R.; Evans, T. R.; Flack, Z.; Grinschgl, S.; Elsherif, M.; Gilligan-Lee, K. A.; Oliveira, C. M. F. de; Gjoneska, B.; Kalandadze, T.; Button, K.; Ashcroft-Jones, S.; Terry, J.; Albayrak-Aydemir, N.; Děchtěrenko, F.; Alzahawi, S.; Arriaga, P.; Sadhwani, S.; Framework for Open and Reproducible Research Training | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Teaching the dynamics of the growth of a business venture through transparent simulations | Capelo, C.; Pereira, R.; Dias, J. F. | Artigo | Acesso Aberto |
20-Dez-2022 | Teatro, "Play" e competências para a vida: Análise etnográfica de duas turmas de uma escola em Lisboa | Pires, João Bernardo | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
17-Fev-2023 | As tecnologias de apoio e as metodologias ativas na escola inclusiva em Portugal: Estudo de caso em uma unidade de apoio à multideficiência | Silva, Sandra Araújo da | Dissertação de Mestrado | Acesso Restrito |
2019 | Towards entrepreneurial universities: barriers, facilitators, and best practices in Bulgarian and Portuguese universities | Yordanova, D.; Filipe, J. | Artigo | Acesso Aberto |
2019 | Tracking e-learning through published papers: a systematic review | Rodrigues, H.; Almeida, F.; Figueiredo, V.; Lopes, S. L. | Artigo | Acesso Aberto |
2010 | Trajectórias escolares em meio popular urbano: Estudo de caso | Túlio, Paula Maria Santos Cabral Kopke | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
17-Dez-2020 | Trajetórias escolares, aspirações e expectativas de alunos do ensino profissional | Farinha, Filipa Pereira | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
29-Nov-2021 | A transformação digital das escolas e o seu impacto nas estruturas de gestão escolar, administrativas, pedagógicas e tecnológicas: estudo de caso | Paiva, Susana Isabel Conde Gaboleiro | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2021 | Transitar para um ensino remoto emergencial: perceções de professores/as portugueses/as do ensino básico e secundário sobre o uso de tecnologias digitais | Correia, J. D.; Henriques, S.; Dias-Trindade, S. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Transversal competences and employability: The impacts of distance learning university according to graduates’ follow-up | Abrantes, P.; Silva, A. P.; Backstrom, B.; Neves, C.; Falé, I.; Jacquinet, M.; Ramos, M. R.; Magano, O.; Henriques, S. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Transversal competencies for employability: From higher education to the labour market | Belchior-Rocha, H.; Casquilho-Martins, I.; Simões, E. | Artigo | Acesso Aberto |
2017 | Trends and challenges of mathematic education in Mozambique (1975-2016) | Bussotti, L.; Bussotti, P. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Truancy: The relevance of resilience internal assets, student engagement and perception of success, for youth living with parents and in residential care | Santos, A. C.; Simões, C.; Branquinho, C.; Arriaga, P. | Artigo | Acesso Aberto |