Percorrer por Domínios Científicos e Tecnológicos (FOS) Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 371-390 de 406. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2023Tackling regional skill shortages: From single employer strategies to local partnershipsSuleman, F.; Videira, P.; Araújo, E. R.ArtigoAcesso Aberto
2020Teacher and peer reports on preschoolers’ sociometric popularityPeceguina, I.; Silva, I.; Correia, N.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2022Teacher attunement to preschool children’s peer preferences: Associations with child and classroom-level variablesPeceguina, I.; Daniel, J. R.; Correia, N.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ ideas about children’s participation within Portuguese early childhood education settingsCorreia, N.; Carvalho, H.; Durães, J.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ practices mediate the association between teachers’ ideas and children’s perceived participation in early childhood educationCorreia, N.; Carvalho, H.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2023Teachers’ views on 'food' animals for sustainability education: An exploratory studyFonseca, R. P.; Vizachri, T.ArtigoAcesso Embargado
2023Teaching open and reproducible scholarship: A critical review of the evidence base for current pedagogical methods and their outcomesPownall, M.; Azevedo, F.; König, L M.; Slack, H. R.; Evans, T. R.; Flack, Z.; Grinschgl, S.; Elsherif, M.; Gilligan-Lee, K. A.; Oliveira, C. M. F. de; Gjoneska, B.; Kalandadze, T.; Button, K.; Ashcroft-Jones, S.; Terry, J.; Albayrak-Aydemir, N.; Děchtěrenko, F.; Alzahawi, S.; Arriaga, P.; Sadhwani, S.; Framework for Open and Reproducible Research TrainingArtigoAcesso Aberto
2021Teaching the dynamics of the growth of a business venture through transparent simulationsCapelo, C.; Pereira, R.; Dias, J. F.ArtigoAcesso Aberto
20-Dez-2022Teatro, "Play" e competências para a vida: Análise etnográfica de duas turmas de uma escola em LisboaPires, João BernardoDissertação de MestradoAcesso Aberto
17-Fev-2023As tecnologias de apoio e as metodologias ativas na escola inclusiva em Portugal: Estudo de caso em uma unidade de apoio à multideficiênciaSilva, Sandra Araújo daDissertação de MestradoAcesso Restrito
2019Towards entrepreneurial universities: barriers, facilitators, and best practices in Bulgarian and Portuguese universitiesYordanova, D.; Filipe, J.ArtigoAcesso Aberto
2019Tracking e-learning through published papers: a systematic reviewRodrigues, H.; Almeida, F.; Figueiredo, V.; Lopes, S. L.ArtigoAcesso Aberto
2010Trajectórias escolares em meio popular urbano: Estudo de casoTúlio, Paula Maria Santos Cabral KopkeDissertação de MestradoAcesso Aberto
17-Dez-2020Trajetórias escolares, aspirações e expectativas de alunos do ensino profissionalFarinha, Filipa PereiraDissertação de MestradoAcesso Aberto
29-Nov-2021A transformação digital das escolas e o seu impacto nas estruturas de gestão escolar, administrativas, pedagógicas e tecnológicas: estudo de casoPaiva, Susana Isabel Conde GaboleiroDissertação de MestradoAcesso Aberto
2021Transitar para um ensino remoto emergencial: perceções de professores/as portugueses/as do ensino básico e secundário sobre o uso de tecnologias digitaisCorreia, J. D.; Henriques, S.; Dias-Trindade, S.ArtigoAcesso Aberto
2022Transversal competences and employability: The impacts of distance learning university according to graduates’ follow-upAbrantes, P.; Silva, A. P.; Backstrom, B.; Neves, C.; Falé, I.; Jacquinet, M.; Ramos, M. R.; Magano, O.; Henriques, S.ArtigoAcesso Aberto
2022Transversal competencies for employability: From higher education to the labour marketBelchior-Rocha, H.; Casquilho-Martins, I.; Simões, E.ArtigoAcesso Aberto
2017Trends and challenges of mathematic education in Mozambique (1975-2016)Bussotti, L.; Bussotti, P.ArtigoAcesso Aberto
2023Truancy: The relevance of resilience internal assets, student engagement and perception of success, for youth living with parents and in residential careSantos, A. C.; Simões, C.; Branquinho, C.; Arriaga, P.ArtigoAcesso Aberto